Maramu' Online



Trimite stirea pe Yahoo! Messenger



Peste 3.000 dintre cele 39.000 de persoane ucise anul trecut pe drumurile europene şi-au găsit sfârşitul în România.

Cu 142 de morţi la un milion de locuitori, România se află pe locul al treilea, la egalitate cu Grecia, în topul statelor membre UE care au înregistrat, anul trecut, cele mai ridicate rate ale accidentelor rutiere mortale. Cel mai rău la acest acest capitol stă Lituania (148 de morţi), urmată de Polonia (143 de morţi), arată un raport al Consiliului European pentru Siguranţa Transportului (CEST), dat publicităţii ieri, la Bruxelles.

Mai grav este însă că, în timp ce numărul persoanelor decedate la nivel european a fost, anul trecut, mai mic cu 15.400 decât în 2001, România şi Bulgaria (139 de morţi la un milion de locuitori) au raportat mai multe victime în 2008 decât în 2001, relatează France Presse, citând raportul CEST. Astfel, dacă în România anului 2001, accidentele rutiere au făcut, în total, 2.454 de victime, numărul morţilor a ajuns, anul trecut, la 3.063.

Pe teritoriul Uniunii Europene sau înregistrat 39.000 de decese în 2008, cele mai sigure şosele găsinduse în Malta, Suedia, Marea Britanie şi Olanda. UE şi-a fixat ca obiectiv scăderea la jumătate a numărului morţilor până în 2010, în raport cu 2001.

Anual s-a înregistrat o scădere cu 4,4%, ceea ce înseamnă că, în acest ritm, ar mai fi nevoie de încă şapte ani pentru atingerea obiectivului stabilit iniţial pentru 2010, comentează France Presse.

Cauze: lipsa de educaţie, corupţia şi drumurile proaste

În România, creşterea continuă a numărului de accidente grave este determinată de lipsa de educaţie, de intoleranţă, indolenţă, corupţie şi, nu în ultimul rând, de starea proastă a drumurilor.

„Dacă ţinem cont de numărul victimelor de pe şosele, anual, am putea şterge de pe harta ţării o comună (doar în 2008, pe drumurile din ţară şi-au pierdut viaţa peste 3.000 de oameni). Pe de-o parte, încurajaţi şi de lege mulţi dintre şoferi - în mare parte tineri, cu vârste cuprinse între 18 şi 25 de ani - refuză să mai respecte regulile de circulaţie şi se cred Dumnezeu când urcă la volan.

Pe de altă parte, parcul auto creşte de la an la an, iar drumurile - multe aflate încă la stadiul din anii ‚70 - nu mai au capacitatea de a prelua numărul foarte mare de maşini. Ca să nu mai vorbim despre faptul că, în ciuda noilor modalităţi de testare şi a anchetelor anticorupţie, şpaga îşi mai spune încă cuvântul la obţinerea permisului auto”, rezumă situaţia din ţara noastră, oficiali ai Poliţiei Rutiere.

Numărul mare de victime nu impresionează pe nimeni, poate doar pe poliţiştii de la Rutieră care, cu mai bine de doi ani în urmă, cereau guvernanţilor să ridice siguranţa rutieră la rang de politică de stat. Abia acum, guvernul a hotărât însă să adopte, pe hârtie, o strategie naţională pentru siguranţă rutieră.











Lasa un comentariu pentru acest articol

Categories:

Leave a Reply